برخی از پرونده های حقوقی دارای پیچیدگی هایی است که تنها در صورت مراجعه حضوری و بررسی پرونده توسط بهترین وکیل ها می توان نتیجه مطلوب را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیا شما نیز به دنبال یک مشاوره حقوقی حرفه ای میگردید؟ آیا برای شما هم پیش آمده است که در اثر انتخاب مشاوره حقوقی نامناسب، دچار آسیب و خسارت شده باشید؟

امروزه تمامی مردم به طور مستقیم و غیر مستقیم دچار مشکل حقوقی می باشند. حقیقت آن است که هر چقدر تعداد جمعیت بیشتر شود، قوانین نیز پیچیده تر می شوند؛ چرا که افزایش جمعیت به طور ناخودآگاه مشکلاتی همچون هرج و مرج را با خود به همراه دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا قانونگذار کشورهای پرجمعیت اقدام به وضع  قوانین نسبتا سختگیرانه ای کند.

 این موضوع کاملا طبیعی است که تمامی مردم از این قوانین و پیچیدگی های مربوط به آن آگاهی ندارند و همین موضوع نیز باعث می شود تا مشکلات حقوقی و پرونده های قانونی مختلفی در مراجع قضایی مطرح شوند. اکنون ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش اید که برای حل مشکلات حقوقی و عدم آشنایی با جزییات قانون کشورمان باید چه کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین راه برای آشنایی با جزییات قانون و حل مشکلات حقوقی، مراجعه به مشاوره حقوقی و مشورت کردن با بهترین وکیل است. چنین افرادی دارای تخصص در زمینه های مختلف می باشند و به تمامی افراد کمک میکنند تا مشکلات حقوقی انان به بهترین نحو مورد حل و فصل قرار گیرد.

در بسیاری از مواقع دیده شده است که افراد به دلیل عدم شناخت مشاوره حقوقی حرفه ای نمی توانند مشکلات قانونی خود را حل کنند و از آنجایی که به سراغ مشاوران غیر متخصص می روند، متحمل خسارات و آسیب های مادی و معنوی زیادی می شوند. بنابراین به تمامی افراد جامعه توصیه می شود که برای انکه بتوانند مشکلات پرونده های حقوقی خود را حل کنند و از تضییع حقوق خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند، حتما به سراغ مشاوره حقوقی متخصص و باتجربه بروند.

روش های دسترسی به مشاوره حقوقی

یکی دیگر از چالش هایی که این روزها بسیاری از افراد را درگیر کرده است آن می باشد که چه نوع مشاوره حقوقی برای انان مناسب تر است؟ انواع مشاوره حقوقی به چه مواردی تقسیم می شود؟

حقیقت آن است که امروزه به جز روش های سنتی ارائه مشاوره حقوقی مانند، جلسات مشاوره حضوری، روش های دیگری نیز برای استفاده از کمک های بهترین وکیل ها و کارشناسان حقوقی نیز وجود دارد. امروزه روش هایی نوینی مانند استفاده از جلسات مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی که نسبتا جدید محسوب می شوند، دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند و افراد بسیاری ترجیح می دهند که به جای استفاده از روش های سنتی از روش های نوین مشاوره حقوقی استفاده کنند.

یکی از دلایل پرطرفدار بودن روش های مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی آن است که عموم مردم می توانند در هر زمان و مکانی که هستند با بهترین وکلا و کارشناسان حقوقی ارتباط پیدا کنند و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند. در چنین مواردی دیگر هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد، از طرفی دیگر نیاز نیست تا افراد برای گرفتن وقت قبلی جلسه مشاوره حقوقی اقدام نمایند.

از دیگر مزایای مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی ان است که همه افراد میتوانند در هر سن و سالی که هستند با بهترین وکلا مشورت کنند و مشکلات حقوقی خود را بیان کنند. یکی از معایب و ویژگی های جلسات مشاوره ای حضوری آن بود که بسیاری از افراد نمی توانستند به صورت حضوری مشکلات خود را بیان کنند و یا حتی نمی توانستند بدون معذب شدن موضوع را بیان کنند، همین مسئله باعث می شد تا کارشناس حقوقی نتواند جریان پرونده را با شفافیت کامل درک کند و راهنمایی مناسب را به مراجعه کننده خود ارائه دهد، اما دیگر با فراهم شدن شرایط مشاوره تلفنی و انلاین در جامعه، نگرانی از این جهت وجود ندارد و همه مردم میتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

 

مشاوره آنلاین یا حضوری؟

 نحوه انتخاب بهترین مشاوره حقوقی و وکیل

مشاوره آنلاین یا حضوری؟

آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را به خوبی نشان می دهد که از لحاظ اقتصادی، جلسات مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی به صرفه تر از جلسات مشاوره ای حضوری می باشد. بنابراین دیگر آن دسته از افرادی که توانایی پرداخت هزینه جلسات مشاوره ای حضوری را نداشتند هم می توانند از مشاوره تلفنی و انلاین استفاده کنند و به دلیل محدودیت های اقتصادی از مزایای مشاوره حقوقی محروم نمی شوند.

از آنجایی که در مورد مزیت های مختلف مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی صحبت کردیم، شاید این تصور اشتباه برای برخی از افراد بوجود آید که مشاوره حضوری به هیچ عنوان کارایی لازم را ندارد، اما حقیقت آن است که برخی از پرونده های حقوقی دارای پیچیدگی هایی می باشند که تنها در صورت مراجعه حضوری و بررسی پرونده توسط بهترین وکیل ها می توان نتیجه مطلوب را بدست آورد. بنابراین ممکن است پس از ارتباط آنلاین و تلفنی، کارشناس یا مشاور حقوقی تشخیص دهد که پرونده شما نیاز به بررسی حضوری دارد، در چنین مواردی دیگر مشاوره آنلاین و تلفنی برای احقاق حقوق شما کافی نیست.

 

انواع مشاوره حقوقی

به طور خلاصه انواع مشاوره های حقوقی به موارد زیر تقسیم می شوند:

  1. مشاوره حقوقی خانواده : حضانت فرزند، اثبات نسب، حجر، قیمومیت، نفقه زوجه ، نفقه فرزند، ترک انفاق، عسر و حرج، گواهی عدم امکان سازش ، طلاق توافقی و.........
  2. مشاوره حقوقی مالی: چک، سفته، بیمه، مالیات و........
  3. مشاوره حقوقی ملکی : دعوی تخلیه، دعوی خلع ید، دعوی فروش ملک مشاع، الزام به تنظیم سند رسمی، پرونده های کمیسیون ماده 100، دعوی تقسیم و افراز ملک مشاع، الزام به اخذ گواهی پایان کا و......
  4. مشاوره حقوقی کیفری: قتل، خیانت در امانت، سرقت، جعل، کلاهبرداری و........

 

ویژگی های بهترین مشاوره حقوقی

  1. تجربه: وقتی که یک متخصص دارای تجربه کافی در زمینه پرونده های مختلف حقوقی باشد، به خوبی با جریان دادرسی پرونده ها آگاهی دارد و میتواند مراجعه کننده خود را هم آگاه کند.
  2. متخصص و حرفه ای در زمینه های مختلف پرونده های حقوقی: داشتن تخصص و مهارت کافی، یکی از ملاک های اساسی انتخاب بهترین مشاور و وکیل می باشد.
  3. اخلاق حقوقی: کارشناسان و متخصصان حقوقی باید دارای اخلاق کاری باشند و با صبر و حوصله تمامی جوانب قانونی پرونده ها را مورد بررسی قرار دهند.
  4. وجدان کاری: یکی دیگر از مهم ترین ملاک های انتخاب مشاوره حقوقی آن است که فرد مذکور دارای وجدان کاری باشد و بتواند از اسرار مراجعه کننده خود حفاظت کند.

 

  1. درنظر گرفتن مصلحت موکل در هنگام پیگیری پرونده

بهترین وکیل باید در هر لحظه مصلحت موکل خود را بسنجد. گاهی صلاح موکل در سازش با طرف مقابل است و گاهی ادامه پرونده تا انتها. گاهی بهتر است برخی از دعاوی اصلا مطرح نشوند تا موکل زمان و هزینه خود را از دست ندهد و یا در بسیاری از موارد، مصلحت ایجاب می‌کند که برخی دعاوی به سرعت مطرح شوند. همه این موارد نشان‌دهنده هوش و ذکاوت بهترین وکیل است.

 

  1. قدرت بالای استدلال و سخنوری

بر کسی پوشیده نیست که دنیای امروز، دنیای مذاکره و گفتگو است. بهترین وکیل باید هم در کلام و هم در متن لوایح خود، ساختار و چارچوبی منطقی برای ارائه ادله و رساندن قاضی به منظور مطلوب خود اتخاذ نماید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار